Informace rodičům 13.12.
13. prosince 2015
Milí rodiče,
větší část tohoto týdne jsme strávili „ve vyhnanství“ ve školní družině, v naší třídě totiž probíhal program Besedárium (Dobrodružná matematika) a střídaly se na něm skoro všechny třídy 1. stupně. Alespoň jsme navštívili další, ještě neznámé prostory školy. Pracovali jsme ve školní kuchyňce a prozkoumali školní knihovnu. Program Besedárium byl zábavný a promyšlený, děti dvě hodiny řešily různé matematické úlohy. Krokovaly délku velryby, stavěly z kostek pevnosti, počítaly, kolik sudů vody s sebou budou na plavbu potřebovat, skládaly vlajku z trojúhelníků a mnoho dalšího.
Co jsme zvládli tento týden:
ČESKÝ JAZYK – v českém jazyce se tentokrát urodilo více nepěkných známek, nejedná se o žádnou tragédii, ale je potřeba, aby se děti na svou práci ve škole více soustředily; jedním kamenem úrazu se stalo doplňování u-ú-ů do slov a čárek a kroužků nad U ve větách (obě cvičení jsme nejprve společně doplňovali a odůvodňovali na interaktivní tabuli), druhý problémový úkol bylo cvičení 4 na str. 43 v učebnici (vyhledat neúplná slova v úvodní básničce a přepsat do sešitu; také toto jsme nejprve společně probrali ústně) – u obou úkolů děti věděly, že budou známkované, nebyly v nich žádné chytáky, měly na vše dost času… snad to bude pro příště dostatečným varováním, že se vyplatí ve škole pracovat naplno, poctivě a svou práci si po sobě důkladně zkontrolovat
- ve Čteme s porozuměním jsme pokračovali s porovnáváním, tentokrát jsme v textu i ve skutečnosti porovnávali pomeranč a jablko, opět jsme použili Vennovy diagramy
- pracovali jsme s básničkou Ivana Blatného Říkadlo
MATEMATIKA – skládali jsme dřívka, hráli s kostkami, řešili autobus, procházeli výstavištěm
- počítali jsme nohy slepic a koz na dvorku (znovu se nám tam nenápadně objevily násobky dvou a čtyř, také v úloze autobus jsme pracovali s pojmem dvakrát více)
PRVOUKA – věnovali jsme se hospodářským zvířatům, vyvodili, proč je nazýváme hospodářská (opravili si původní představu, že hospodářská jsou proto, že se konzumují v hospodě ) a vyjmenovali, jaký užitek lidem přinášejí
ANGLIČTINA – Steve nás v tomto videu naučil pojmenovat „farm animals“ a děti si dokončily svůj obrázkový slovníček na téma zvířata (do prázdného políčka si pak každý vybral a nakreslil jedno zvířátko, které by se rád naučil anglicky pojmenovat, a vyhledal si ho v obrázkovém nebo opravdovém slovníku)
VV a PČ – pracovali jsme s ovčí vlnou, namotali z ní pěkné kudrlinky a polepili jimi ovečky
- namíchali jsme také směs na tuková krmítka, čtvrťáci s ní pak naplnili různé kelímky a květináčky, příští týden je vyvěsíme na zahradě, probíhá totiž monitorování ptáků v rámci projektu Živá zahrada
Co nás čeká příští týden:
Hlavně vánoční výzdoba třídy, ale na učení také trochu času zbyde !
ČESKÝ JAZYK – opakování o samohláskách, začneme se učit o tvrdých souhláskách (učebnice do str. 46)
MATEMATIKA – sčítání a odčítání do 35 (učebnice do str. 42)
PRVOUKA – jehličnaté stromy, pozorování ptáků na školní zahradě
ANGLIČTINA – slovíčka k tématu Christmas a písnička We wish you a merry Christmas
Další informace:
- ve čtvrtek 17.12. – od 17 hodin bude společné vystoupení naší třídy a 1.A a 1.B (přiveďte děti, prosím, 10 – 15 minut před začátkem, aby se stačily připravit)
- od 17:30 budou na našem patře probíhat kreativní dílničky (za symbolický poplatek 50 Kč na rodinu si budou moci děti vyzkoušet různé výtvarné techniky – korálkování, modelování, výroba ozdobiček ze samotvrdnoucí hmoty, skleněných lucerniček a další; z vybraných peněz se bude platit použitý materiál, případný přebytek bude využit k nákupu výtvarných potřeb pro další práci v hodinách)
- v pondělí 21.12. nám páťáci zahrají svoje vánoční představení, spolu s 2.A nás čeká společná hodina plná vánočních hříček, hádanek
- v úterý 22.12. dopoledne besídka ve třídě s nadělováním dárečků – vyučování bude končit v 11:30
Markéta Pézlová