Informace rodičům 14.2.
14. února 2016
Milí rodiče,
zdravím Vás v novém pololetí, čeká nás zase hodně práce, tak snad na ni děti nabraly přes prázdniny dost sil .
Co jsme zvládli tento týden a před vysvědčením:
ČESKÝ JAZYK – rozlišujeme skupiny di, ti, ni a dy, ty, ny
- ukázali jsme si, jak se dělí hlásky (samohlásky a souhlásky) a jak se dělí souhlásky (tvrdé, měkké, obojetné)
- umíme vyjmenovat tvrdé a měkké souhlásky, umíme zdůvodnit, proč po nich napíšeme i/í nebo y/ý
- v úkolech ze Čteme s porozuměním jsme dokončili další minisérii zaměřenou na porovnání a kontrast, děti při ní využívaly informace zaznamenané ve Vennově diagramu
- přítomnost plyšáků na hudebce jsme využili ke krátkému slohovému cvičení „Představ svého plyšáka“
- při čtenářské dílně jsme si zahráli na knihkupce a snažili se spolužáka přesvědčit, proč by si měl právě tuhle knížku koupit
MATEMATIKA – před vysvědčením se děti nadšeně vrhly na druhý díl matematiky, hledaly v něm oblíbené úlohy, hned chtěly něco řešit a žadonily o domácí úkol z matematiky (ale odolala jsem a matematiky si přes jarní prázdniny ještě poležely ve škole)
- jako rozcvičku jsme každé ráno hráli „krupobití“, děti sbíraly na koberci různobarevné „kroupy“ s čísly a tvořily trojice se součtem 10, musely tak nejen řešit úlohy na sčítání, ale ještě se domlouvat a vnímat ostatní spolužáky
- začali jsme od známých úloh (výstaviště, krychlové stavby, zvířátka dědy Lesoně)
- pozvolna začínáme s násobilkou, zatím není nutné umět vyjmenovat řady násobků (ačkoliv počítat po dvou už většina dětí dávno zvládá), zjišťujeme, k čemu je násobení dobré, odhalujeme souvislosti mezi zápisem 3.2 a 2 + 2 + 2, učíme se používat výraz „krát“ (třikrát poskoč, dvakrát tleskni – to můžete nenápadně zařazovat i doma, např. „zamíchej to třikrát, přečti to ještě jednou..“, aby se co nejvíce propojovaly situace ze života s matematickým jazykem)
PRVOUKA – sledovali jsme stopy zvířat a další pobytová znamení zvířat, vymýšleli jsme, k čemu se to může hodit
- děti četly krátké příběhy, nakreslily je a převyprávěly ostatním, za odměnu se pak vydaly po skupinách stopovat různé živočichy po škole
ANGLIČTINA – ve skupinách jsme hráli pexeso o jídle, každý pak sám na známky ukazoval a jmenoval obrázky jídla a pití ve svém obrázkovém slovníčku, všichni to zvládli na výbornou J
- naše nové téma budou volně žijící zvířata, sledovali jsme video, kde nám Steve předvedl několik zvířat na safari (elephant, lion, hippo, parrot, monkey)
VV a PČ – skládali jsme parník z papíru, někteří si také vyrobili skládanku „nebe, peklo, ráj“
- dělali jsme drobnou mozaiku z luštěnin
Co nás čeká příští týden:
ČESKÝ JAZYK – rozlišování tvrdých a měkkých souhlásek (učebnice do str. 63)
MATEMATIKA – budeme „oblékat“ krychli (zjistíme tak, jak vypadá síť krychle), v úloze autobus budeme poprvé rozlišovat počet cestujících žen a mužů, průběžně procvičujeme sčítání a odčítání do 40, znovu se dotkneme násobení (učebnice do str. 12)
PRVOUKA – zopakujeme si tísňová volání a povíme něco o první pomoci
ANGLIČTINA – zopakujeme si se Stevem, která zvířata viděl na safari, a přidáme další podle obrázkové knížky Dinner time (budeme dramatizovat)
Další informace:
- tento pátek není plavání (poslední lekce bude ve středu 24.2.), ale ve středu půjdeme do sokolovny, protože do konce února máme od Českého atletického svazu zapůjčené speciální pomůcky k trénování atletiky v tělocvičně, tak abychom je také využili – nezapomeňte prosím na středu přibalit CVIČEBNÍ ÚBOR A CVIČKY!
- na začátku roku jsme nevybírali balík papírů na kopírování s tím, že se bude vybírat až v pololetí (někdo je přesto dodal už v září), kdo jste papíry v tomto školním roce ještě nedodali, učiňte tak prosím do konce února
Děkuji a přeji hezký týden
Markéta Pézlová