Informace rodičům 15.5.
15. května 2016
Milí rodiče,
za peníze utržené na velikonočním jarmarku si děti odhlasovaly lezení na umělé stěně, pochopitelně za pomoci a dohledu instruktorů. Horolezit budeme začátkem června.
Co jsme zvládli tento týden:
ČESKÝ JAZYK – ještě týden jsme se věnovali slovům s bě, pě, vě, mě, takže už s nimi nemáme problém
- zároveň jsme hledali slova protikladná a souznačná, zatím jen v praktických úkolech
- rozebírali jsme komiks popisující spor dvou sourozenců a diskutovali, kdo z nich „si začal“
- v úkolech Čteme s porozuměním jsme hledali odpovědi na tři základní otázky KDO (v příběhu vystupuje), CO (dělá) a KDE (se příběh odehrává)
- podle stejných otázek jsme postupovali i při čtenářské dílně, hůř se samozřejmě pracovalo těm, kteří si na čtení vybrali encyklopedii, dohodli jsme se proto, že na čtenářskou dílnu už si děti budou nosit knížky příběhové, pohádkové…, ne encyklopedie
MATEMATIKA – zkontrolovali jsme řadu příkladů na sčítání a odčítání do stovky, rozdělili jsme si je na celý týden
- řešili jsme úlohy s mincemi
- procvičovali jsme násobení nejen v násobilkových obdélnících
ANGLIČTINA – opět jsme se zabývali ovocem a zeleninou, tentokrát si děti vyzkoušely na několika poslechových cvičeních, jak dokáží porozumět také rodilým mluvčím na audionahrávkách
- poprvé jsme se také zabývali psaním anglických slov, v této fázi opisem podle předlohy, všímali jsme si rozdílů mezi psanou a mluvenou podobou slov
PRVOUKA – v pondělí jsme se ještě věnovali tématu slušného a neslušného chování
- děti si jako inspektoři na hospitaci dělaly poznámky o nevhodném chování žáků ve škole, kterého si všimly v epizodě ze seriálu Mistr E – poznámek měly opravdu hodně, potěšilo mě, že si všímaly i méně okatých prohřešků, než bylo házení se svačinou (povyšování se, vyhrožování, vymlouvání…) – teoreticky nám to jde skvěle
- ve čtvrtek nás další příběh o Ostružinkovi přivedl k tématu pavouků
- pracovali jsme ve skupinách, kde každá dostala krátký text o pavoucích s různými informacemi a měla za úkol ostatním vysvětlit, co se dozvěděla – dohromady jsme tak načerpali mnoho poznatků, jedna skupina dokonce svou informaci zpracovala formou komiksu
VV a PČ – utkali jsme pavučiny na konstrukci ze špejlí a připojili k nim pavouka z papíru a chlupatých drátků, ve třídě to teď vypadá jako ve starém hradu
Co nás čeká příští týden:
ČESKÝ JAZYK – párové souhlásky na konci slov (slova souznačná a protikladná, diktát str. 89 (učebnice do str. 97)
MATEMATIKA – dokončíme druhý díl a zakousneme se do třetího
ANGLIČTINA – ovoce a zelenina
PRVOUKA – budeme pracovat s odborným textem, budeme porovnávat informace o vydře a bobrovi
Další informace:
- rozhodli jsme se zapojit do soutěže Albatrosu a sbíráme teď všechny knížky od Astrid Lindgrenové (i stejné knihy v různém vydání), s kterým bychom se společně vyfotografovali – prohledejte knihovny i u babiček a tetiček, všechno vrátíme
Co nás čeká do konce roku:
23.5. – fotografování tříd
30.5. - do školy za námi dopoledne přijede Mobilní planetárium
1.6. dopoledne – atletický víceboj
2.6. v 17 h – třídní schůzka
9.6. – odpoledne celoškolní program k výročí narození Karla IV.
10.6. dopoledne – výlet za výdělek z jarmarku (lezení na horolezecké stěně pod dohledem instruktorů v Domě dětí a mládeže a Praha 4)
24.6. – odjezd na školu v přírodě
Přeji hezký týden
Markéta Pézlová