Informace rodičům 19.2.
19. února 2016
Milí rodiče,
pracujeme nyní intenzivně na tom, aby se děti naučily připravit si pomůcky na lavici dřív, než si o přestávce začnou hrát – padlo na to mnoho kartiček, ale zvolna se to lepší .
Co jsme zvládli tento týden:
ČESKÝ JAZYK – vyrobili jsme si pomocníčky na rozlišování tvrdých a měkkých souhlásek, děti si je nosí v penále, aby je měly kdykoliv po ruce a v případě nejistoty si mohly ověřit, jaké i/y po dané hlásce následuje
- při ústním doplňování šlo všechno bez problémů, stejně tak doplňování v pravopisných pětiminutovkách bylo s minimem chyb, hodně chyb se ale objevilo při psaní do sešitu a byly to častěji chyby z nepozornosti (chybějící háčky, čárky, písmena), než chyby v i/y po tvrdých/měkkých souhláskách – budeme proto taková krátká doplňovací cvičení psát každou hodinu
- četli jsme další díl z vypravování o Ostružinkovi (Tajemná skála v mlze), v úkolech ze Čteme s porozuměním jsme rozlišovali, co je fantazie a co realita
- pro rozšíření slovní zásoby jsme si zahráli bombu, v textech z učebnice jsme vyhledávali rýmy a přirovnání, jazýčky rozhýbáváme na jazykolamech
MATEMATIKA – v matematice se nám tento týden dařilo, objevili jsme mnoho nového a děti si to užily
- v úlohách z prostředí autobus jsme se posunuli o úroveň výš, cestující teď navíc rozlišujeme na muže a ženy; rychle jsme se v novém značení zorientovali a hravě vyřešili dvě úlohy
- celý týden jsme pracovali s krychlí, začali jsme jejím kreslením (a protože je to krychle parádnice, dokreslili jsme jí také slušivé oblečky)
- v další fázi jsme červenou krychličku oblékli do modrých šatů (pro některé to byla velká zkouška zručnosti a trpělivosti), při tom jsme objevili, že na to potřebujeme 6 čtverečků (tedy krychle má šest stěn), 12 lepítek (krychle má 12 hran) a napočítali jsme 8 rohů (vrcholů)
- v pátek jsme krychličkám modré oblečky zase svlékli a rozložili a našli tak různé „střihy na šaty pro krychli“ (sítě krychle)
- vše je zdokumentováno ve fotogalerii na webu
- učinili jsme první pokusy s rýsováním a měřením podle pravítka, prosím, aby si od teď všichni nosili jedno menší plastové pravítko (stačí zatím i 10 cm)
ANGLIČTINA – nejdřív jsme si společně nacvičili nová slovíčka: žába – frog, vulture – sup, gorilla, tiger, crocodile a shark – žralok
- všechna tato zvířata totiž vystupovala v knížce Dinner time s prostorovými obrázky a jednoduchým příběhem (jak se všechna navzájem povečeřela), který jsme si přečetli a názorně předvedli
PRVOUKA – zopakovali jsme si telefonní čísla tísňových volání a zkusili, jak při takovém telefonátu postupovat
- prozkoumali jsme školní lékárničku, společnými silami si vysvětlili, co se k čemu používá
- k nezastavení byly děti při vyprávění o jejich vlastních prodělaných nemocech a úrazech
VV a PČ – do velikonočního osení jsme si vyrobili zajíčka z kolíčku na prádlo, stihli jsme ještě vyzdobit okna na chodbě otisky ručiček
Co nás čeká příští týden:
ČESKÝ JAZYK – procvičování tvrdých a měkkých souhlásek (učebnice do str. 67)
MATEMATIKA – doplníme tabulku násobení 4, vytvoříme střih „jeviště“ (učebnice do str. 14)
PRVOUKA – návrat tažných ptáků
ANGLIČTINA – volně žijící zvířata
Další informace:
- ve středu 24.2. je úplně poslední lekce plavání, odjezd v 8 hodin od školy, návrat cca ve 12 h (kdo bude chtít, může si s sebou vzít nějaký drobásek do automatu na hopíky, žvýkačky apod., děti po nich od začátku dychtí, dohodli jsme se, že to budou mít za odměnu po posledním plavání )
- zkonzultujte s dětmi, zda nepotřebují doplnit tyčinkové lepidlo nebo fixy na smazávací tabulku!
- na začátku roku jsme nevybírali balík papírů na kopírování s tím, že se bude vybírat až v pololetí (někdo je přesto dodal už v září), kdo jste papíry v tomto školním roce ještě nedodali, učiňte tak prosím do konce února
Přeji hezký týden
Markéta Pézlová